Friday, July 26, 2013

The truth hurts




Jag började kolla på filmen Earthlings någon vecka sedan.. jag klarade av kanske tjugo minuter, sedan sa det bara stopp. Men för någon timme sedan bestämde jag mig för att kolla hela till slut. Filmen handlar alltså om hur en stor del av alla djur blir behandlade i dagens läge (köttindustri, skinn-, pälsindustri, husdjur osvosv) Jag har storgråtit hela filmen igenom, jag fattar inte hur människor kan vara sådana monster. Jag vet att det är lättare att bara försöka ignorera hela grejen och inte tänka på det. Jag har själv också alltid varit sådan som stängt av alla världens filmklipp där det visas hur djur blir slaktade eller plågade tills döds, och jag vet inte hur det här kom såhär "plötsligt", men jag har bara insett att det hjälper inte nånting att bara scrolla förbi alla videoklipp och filmer som bara visar sanningen. Djurens lidande försvinner liksom inte bara för att vi inte vill/vågar se hur allt går till egentligen. Jag har under en längre tid minskat på mitt köttätande jättemycket, jag har helt enkelt inte haft råd eller haft lust på kött när jag köpt maten själv. På jobbet har jag väll endast en gång ätit broiler, annars håller jag mig till fiskrätter och sallader. Jag kan inte säga att jag är vegetarian men mycket kött äter jag faktist inte, och har inget behov för det heller. Efter det här videoklippet så skulle jag påriktit kunna spy varje gång jag ser en köttbit. Jag tror nog att jag är på god väg till att bli vegetarian, det känns bara så jävla onödigt att djur ska lida för min skull, bara för att jag ska bli mätt i magen för några timmar. Don't even get me started on pälsar, känner sånt hat mot människor som går omkring med sina minkpälsar på vintrarna.. Videon gav mig också en massa information om läder och hur det tillverkas, jag skulle gärna kunna gå tillbaka i tiden och inte köpa min läderjacka till exempel... nåjå sånt hjälper inte mera, det enda man kan göra är att lära sig från sina misstag. Never a failure, always a lesson eller hur...:) snälla kolla den här filmen, eller försök ens!! och kom ihåg att ignorence is bliss.

No comments:

Post a Comment