Monday, September 9, 2013

Kukkuu

Hej, ni som ännu orkar kolla in här har kanske märkt att jag bloggar ganska dåligt för tillfället.. Det beror delvis på att det inte finns tid eller att jag inte har free wifi (finns inte på hostellet) Så just nu sitter vi med Riina på donkens terde och använder deras netti. Dagarna här har mest gått ut på att fixa saker (bankgrejer, medicare, telefongrejer, söka jobb, och allmänt bara säätä med ALLT ) men solande/polbadande och beachar har vi också hunnit med, samt en massa annat skoj som t.ex partajja i Darwins nightlife som påminner otroligt mycket om magalufs, och förrästen vädret här är som i Thailand (+30 varje dag). Darwin är en jätterolig stad med allt man kan önska sig : fina beaches, markets, shopping, mat, fest, och alla är så vänliga och hjälpsamma så det är sjukt,  så vi kan lätt säga att vi älskar staden (fast vi tappat bort oss ett visst antal gånger och allmänt bara yrat omkring och stressat över att inte ha jobb) ooooch där kom jag till min nästa point: vi har delat ut en massa cvn och frågat omkring efter jobb nästan varje dag vi varit här i Darwin, och alla har sakt att det är svår competition eftersom alla söker jobb nonstop här, speciellt på Mitchell street som är huvudgatan med alla barer, klubbar och restauranger, MEN mina kära vänner, både jag och Riina lyckades få jobb just på den gatan idag. Riina ska jobba på Outback Jacks och jag på Shenannigans!! Imorgon har vi våra första riktiga jobbturer på kvällen, så på dagen blir det solande vid poolen!  Nu har vi alltså just kommit från våra trials och funderar på om vi borde fira det här på något sätt idag.. iiiik what are the odds att vi båda får jobb precis samma dag och båda jobbställen är på samma gata som vårt Hostell? inte stora kan jag berätta er..:) jag försöker att skriva hit alltis när jag kan, men för mera update läs min och Riinas gemensamma reseblogg : www.travelwithjaffiandriina.wordpress.com 

No comments:

Post a Comment