Sunday, September 1, 2013

Long time no see

Hej, sista kvällen i Finland (28.8) var vi med min familj och Vicke hos min bror och hans flickvän på goodbye-dinner. Efteråt fick jag träffa Chobi snabbt hos Riina, och så gick vi hem till mig med Vicke. Vi vakade nästan hela natten och bara låg i min säng och kramades och hade gråtparty.. Saknar honom nu redan så mycket, får se hur jag kommer att överleva hela resan....
  Men jaaa snabb update om resan hittills: vi anlände till Perth på fredag kväll, och första natten sov vi på ett hotell. Igår hittade vi ett hostel i North Perth som vi tyckte verkade bra för det stod att det är the cheapest hostel in town, så vi traskade dit med våra rinkor och tappade bort oss på vägen. Igårnatt sov vi nu sen där och det var något ganska groteskt haha...fick inte sovet för människor hade sexy time i sängen brevid, efteråt fick jag lyssna på möss som sprang på golven.. Riina hade också haft lite liknande problem i sitt rum, så vi stannar här ännu bara den här natten, imorgon flyttar vi oss till ett hostel som heter typ The Globe Hotel..? Annars så har vi gått omkring i Perth city, tagit färjan över till South Perth där vi har våra jobbintervjuer/trials imorgon, fått burnouts, chillat med våra hostel-mates (b.la. spelat bilis,bbq-party) osv. Det är ju början på våren här i western australia, så det kan bli lite frusit med shorts&topp då det blåser och är molnigt, och vi vill snart åka nånstans där det är mycket varmare (som t.ex. Darwin) så om inte nåndera får jobb snabbt så flyger vi nog vidare härifrån, men ingenting är säkert ännu så det får man se sen.. Toodles :) 

Breakfast i hotellet


Palmer, min favoritväxt!

Det växer citronträd på bakgårdar

Det fanns små färggranna papegoijor i det här trädet

No comments:

Post a Comment