Monday, September 1, 2014

Huhhuh

Nåja nu är första veckan i Åbo avklarad! från må-lö fick jag bo hos snälla Cecu och igår & idag har jag haft hjälp av min familj med att flytta in till min egna lägenhet, craycraay!!! (bilder på kämppän kommer snart så stay tuned)

Denhär veckan har varit mycket intressant.. Plus sidorna först; 
-vi har haft skola varje dag med en massa nyttig info (infotillfällen, föreläsningar, rundturer osv) och så har vi även haft Ice Breaking Party, Pub Crawl och Gulisöl vilka alla varit jätteroliga ! Annat bra då.. jag älskar själva staden, skolans (vegan) luncher är heavenly, människorna är härliga och jag tror jag kommer trivas som en fisk i vattnet! 

Minus sidorna: jag har haft ett X antal breakdowns för att det varit så stressigt med allt som hänt på en och samma gång; skolan och alla kursval, jobbintervju fixande, inflyttning till nya lägenheten där varken nettin eller tvn funkat osvosv the list goes on och jag brukar faktist kunna handle en hel del stress men denhär veckan tog nog priset.. 
 
Igår efter flyttnings sessionen åkte jag med familjen till vårt lande och sov över, det var jätteskönt att bara få vara i lugn och ro hela förmiddagen.. Efter att ha ätit en tortilla lunch kom vi sedan tillbaka till min kämppä och fixade klart det mesta vilket känns sjukt skönt.

Nu på kvällen hann jag även hänga med Riina och Grant vilka båda är tillbaka i Finland (!!) senare träffade vi Bettan och gick till RHC för att äta deras famous veggieburgers, sedan träffade vi också Pinja pitkästä aikaa:)) 

Imorgon har jag jobbintervju kl 10 och sedan ska jag direkt till skolan på en nationalekonomi föreläsning.. haha vad har jag gett mig in på egentligen?? menn nu ska jag sussa sött i min alldeles egna apartment för första gången så gonatt!

jag är så glad över att ha my other half tillbaka från SA!!!!

No comments:

Post a Comment