Monday, October 6, 2014

Banana NiceCream

TIPS till alla glass lovers!! Här har ni en jäääävla god glass som är både guilt-, & cruelty-free! 



Det är sjukt hur något kan vara så gott men endå så lätt att laga och dessutom hälsosamt. 

Recept:
1. Skala bananerna (jag använde mig av 2 st)
2. Stoppa dem i frysen för några timmar
3. Sätt dem in i blendern/mixern (det kan gå lite trögt att blenda först, beror på blendern, så vad jag gjorde var att jag tillsatte en skvätt kallt vatten för att försnabba det hela) 
4. Häll i dina "toppings"
5. Blend some more

Jag hade endast kokos och kanel hemma, men jag vet as a fact att kakao också funkar perfekt, då blir det lite som chokoglass. Annars kan man tänka sig sätta i t.ex. peanutbutter, chokobitar, gojibär, dadlar eller vad som helst egentligen:) 

Jag måste säga att det blev så creamy och lyckat att det till och med vinner BJ's chunky monkey.. 

No comments:

Post a Comment