Sunday, November 23, 2014

OE

Igår var jag hela dagen på Oikeutta Eläimille's aktivistikoulutus i stan. Nu kanske det låter som att det var nån illegal grej där vi lär oss göra en massa hyss men nej så var det inte (tyvärr haha). Vi var alltså ett gäng på ca 30 personer från hela Finland, alla på något sett insatta/angagerade i att driva djurens rättigheter. Vi hade olika diskussioner i grupper och fick veta en massa intressant fakta om alltmöjligt, t.ex om pälsindustrin. Det visades lite videon och vi funderade tillsammans på hur vi alla kan påverka att hjälpa djuren ännu mera osv. 

 Under sagen blev vi bjudna på kaffe och te, megagod lunch i form av linsgryta&ris&bröd och sjuktligt goda choko brownies som en kille bakat oss

Det är svårt att förklara så här kort om allt vi gjorde/lärde oss men jag är så tacksam att jag fick vara med för jag lärde mig verkligen en massa! 

No comments:

Post a Comment