Sunday, April 12, 2015

Kirjakahvila

Jag har flera gånger skrivit om Kirjakahvila  aka kirjis, det är där vi har alla våra OE (Oikeutta Eläimille) möten, har dokumentärkvällar och annat skoj. Det är ett 100% veganskt café som säljer allt från kaffe & bakelser till cider/öl och snacks som t.ex. vegeknackisar! Man kan också köpa organiska kaffepaket, olivoljor och andra fairtrade produkter. Förutom detta finns där en massa second hand stuff som böcker, tidningar, cd-skivor osv. Jag absofruitely älskor det cafeét, det är en sån good vibe över hela stället. Igår var jag där på lördags fleamarket ( jag fyndade en svart polotröja & en armétopp med studs för 6e yaay) På söndagar är det alltid världens (!!) bästa vegan brunch från kl.11-14, man får själv välja hur mycket man vill betala mellan 7-10e, maten är utan att överdriva gudomlig och det finns alltid såå mycket att välja mellan. Om ni befinner er i åbo rekommenderar jag verkligen att ni går dit en sväng!
Bild från lopptorget igår, i hörnet stod det en DJ som spelade chill musik och vädret var också top notch så jag var jävla nöjd. Igårkväll var vi hos Nici med Anton, Niko, Anna, Nikolas, Bettan och Stefan och hade det riktit kul. Nu ska jag dricka min banana smoothie och sedan dra på en liten cykeltur.

No comments:

Post a Comment