Thursday, May 28, 2015

London

Vi hann med en massa skoj förra veckan i London. Vi var bland annat på the Alchemy exhibit, The Natural History Museum, gigs, och på inspelningen av en BBC radioshow. Vi shoppade och åt gott,  solade och matade fåglar i Hyde Park, besökte Spitalfields City Farm, hade sunset ost & vin picknick i Primrose Hill, hängde med Vickes roomies & andra kompisar osv.. 

The alchemy exhibit:








Fina Primrose Hill:

Vicke bjöd på mexican dinner i Wahaca:



Sjukt duktiga bandet Coffee Pot Drive hade deras gig efter Dennis&companys gig:


På lördagen kom Vickes momma & moppa till London. Efter att ha tagit en drink i Kilburn med kompisar så mötte vi upp dem i restaurangen Kopapa där vi drack Pimm's och åt tapas, sedan gick vi till the Cambridge Theatre och såg Matilda The Musical. Det var första musikalen jag sett typ någonsin så jag var helt otroligt happy. Vi avslutade kvällen med en sen middag på Brown's.




 Gnocchi med sparris, zucchini och ärter:


 På söndagen chillade jag och Vicke i en park på förmiddagen, jag solade medan han spelade akustisk gitarr. Sen hade Vicke övningar i skolan med Finn bandet så jag fick se dem performa live för första gången och shit så bra dom är! Jag satt och filmade och hade goosebumps typ genom hela grejen. Efteråt åkte vi med Alex&Finn till Camden och mötte upp Tia&Snutte, så åt vi lunch på Camden Lock Market, och sedan var det gig-time i en pub där Vicke spelade med Louis & The Scruff Club. På plats fanns också en bunch av hans andra kompisar så det var jätte roligt. 


 Efter att de spelat åkte vi vidare för att visa Vickes flat till Tia&Snutte, och sedan tog vi taxi till central och gick omkring lite på den ovanligt lugna&tysta Oxford Street. Alla butiker var stängda för det var söndagskväll så det var skönt att få gå omkring i lugn och ro. Efter en stund åkte vi till Soho där vi drack drinks på The Mediterranean Cafe, och åt sedan världens godaste middag på The Real Greek. Det var tapas aktig restaurang så vi beställde in en massa olika grekiska rätter. Efter middagen sa vi hejdå till Tia&Snutte och åkte sen hem med en mysig nattbuss.

 Prosecco Bellini & Apollo w/ Thyme:

 förrätt: hummus, eggplants röra och färskt grekiskt bröd:

Efter att vi kommit hem sent på kvällen så snuggled vi ännu up med Alex&Dennis och kollade slutet av Interstellar. På måndagen packade jag ihop alla mina grejer och så åkte jag och Vicke till Covent Garden för att äta brunch på ett sjukt fabulous café. Vi beställde båda the Vegetarian Breakfast som bestod av portobello mushroom, grillad tomat, potatis-spenat moussaka, baked beans, färskt bröd, avocado & sallad (jag tog såklart min utan halloumin & the poached eggs och fick dubbelportion av bönor och svamp istället). Som "side-dish" tog vi zucchini fries och alltså kolla storleken... Vi höll på att spricka efteråt, det var nog hands down en av de bästa morgonmålen någonsin!

Efter att ha suffered en liten matdöd gick vi på en liten shopping spree och sedan var det dags för mig att åka till flygfältet. Min dagar i London var nog de bästa på länge, och quality time med pojkvännen var verkligen much needed. 

No comments:

Post a Comment