Friday, May 8, 2015

school's out for summer

I frickin' did it! dvs klarade av andra delen av statistik provet. I tre dagar hets-läste vi igenom allt material och kämpade med alla jobbiga räkneuppgifter och nu är det över. Så skönt att vår hard work payed off, eller det är ju såklart inte 100% säkert att man kom igenom men det är den tidens stress. Som pricken på i:et kollade jag just att jag kommit igenom spanskan. *HAPPYDANCE*
Efter gårdagens tent gick jag och tränade, varefter jag försökte nappa, och sedan mötte jag upp mina  fulla kompisar (förutom Joel som åt glass) vid å stranden.  Efter att ha suttit och druckit cider&vin en stund gick de på Teater. Jag däremot fortsatte å strands chillandet med Riina i kvällssolen. Senare blev vi hungriga och gick till Cantina Azteca för att äta mexican food.

Vi delade självklart på allt as usual. Maträtten längre bak var fajitas med grillad lök, paprika, jalapenos, chili, tomatsalsa, guacamole, böngryta och grillade sojastrimlor (det sistnämnda påminde skrämmande mycket om något slags kött, typ ribs(?) men sjukt gott var det!! Den främre maträtten var en creamy quinoa-veggie gratäng med seasonal veggies (dvs alla bästa<3), kokosgrädde, russin, cashew-, och jordnötter, toppat med grillad tofu, alltså shit...vi dog typ största matdöden någonsin. 

2 comments:

  1. Har så länge tänkt att jag måst testa på deras mat, o domdär bilderna var ju droppen!! Ser sjukt gott ut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. åh jooo du måst testa!! fast lite väl dyrt va de nog (typ 19e/portion?) men tur hade vi lounassetelin så då va de int så farlit :)

      Delete