Wednesday, August 26, 2015

banana-oat cookies

Här är världens lättaste/snabbaste kex recept som jag nog skrivit om back in the days, men oberoende så lagade jag dessa förra veckan på landet och de satt så bra som morgonmål!

Recept:
Mosa 2 mogna bananer med en gaffel, blanda i 2,5dl havregryn, smaksätt sedan med valfria ingredienser som t.ex. jordnötssmör, choc-chunks, bär, äppelsylt eller vad som helst egentligen.

Blanda ihop allt och bred ut klickar av smeten på bakplåtspapper och släng in i ugnen för typ 20 minuter på 180/200grader. Jag hade endast kanel & kardemumma som smaksättning hemma så dessa blev ganska simpla, men goda blev de!

Förutom att detta är såå snällt för magen så är havregryn även tips på bra protein källa, det är nämligen ca 13g protein/100g!

Idag började jag för övrigt dagen med en svettig 30 minuters Kettlebell timme i stan, annars har jag hjälpt Fabbe med sin flytt och så har vi lunchat hos Robban med subway's. Nu ska jag iväg till Tapiola för att köpa lite grejer inför resan imorgon, dessutom kurrar magen så hårt att jag nästan blir lite orolig snart så better run.. toodles!

No comments:

Post a Comment