Thursday, August 13, 2015

typiskt mig

På söndagen efter festivalen fick jag veta att min och Vickes Stockholm kryssning skulle vara nästa dag och inte den 17e som jag inbillat mig. Det blev panik med att hinna fixa en ny båt från Tallinn till Helsingfors, bussbiljetter från Pärnu till Tallinn, printa biljetter osvosv. Efter typ 2h av dålig wifi fick vi allt fixat (vad skulle jag ha gjort utan mina änglar Riina och Pinja? not to mention Emppu som till slut skjutsade mig från västra terminalen till Olympia terminalen så att jag skulle hinna till Sverige båten!!) Det var alltså värsta amazing race dagen men I made it! 
På kvällen i swebåten blev det sedan drinks på soldecket, italiensk mat& vin, dansshow, mini champagne från minibaren och lite gambling, från en maskin vann vi 25€ alltså jag typ fattar att folk blir beroende haha..

På morgonen åt vi en lyxig buffé breaky, del 1/100:




I Stockholm gick vi sedan omkring lite över allt, här på Gamla stan:

Sedan shoppade vi lite på Drottningsgatan och köpte med oss lunch från Östermalms Saluhall som vi åt i en park:

Jag hade läst om Berns Asiatiska brevid Berzelii Park i en massa bloggar att de har sjukt bra sushi så jag köpte med mig take away till båten

jag tog deras vegetariska rolls som hade avocado, gurka & gräslök 

..och en del av den dagens snacks! smakade som sourcream & onion men helt vegansk, kom till Finland please...

På kvällen åt vi igen i italienska restaurangen, drack ett par drinks, lyssnade karaoke, kollade show och sånt. Nästa morgon när vi kommit i land kom Lotta efter oss så vi åkte via hennes nya yogastudio!

Sedan var vi och besiktade en bil..

senare cyklade vi till stan & tillbaka och hälsade på killarna hos Backmännen, efteråt var vi vrååååålhungriga så det passade fint med vegetorillas.


Huhhuh hatar skriva sånahär långa inlägg men boo to the hoo. Ha en bra dag alla mina miljontals bloggläsare!

No comments:

Post a Comment