Thursday, September 3, 2015

Camden

 Camden är verkligen the place to be om man vill äta gott i London. Mina typ enda måsten när jag åker dit är att äta på Camden Lock Market och Cookies And Scream. Det kan liksom inte bara gå fel.

Den här lunchen had it all; kikärts-, ris-, och linsröror, sautéed kale, grilled veggies, beetroot, spiced potatoes, quinoa “pannkaka”, svamp, nötter & frön osv.

Jag har sagt det en miljon gånger förr men det här är VÄRLDENS bästa falafel & hummus.

Efter Camden Lock Market går vi alltid till Cookies And Scream som ligger alldeles brevid. Denna Double Chocolate Chip Cookie Sandwich & vanilla ice-cream var to die for. Bilden gör den inte rättvisa, kexena var så jävla chewy, chunky och moist medan glassen var creamy som bara den. PERFECTION

det är onödigt att ens försöka förklara dessa två beauties, Vickes chocolate brownie var helt genom kladdig men ändå chewy, medan min coconut-raspberryjam bakelse var helt gooey... Alltså om ni åker till London måste ni lova mig att besöka Cookies And Scream!!

No comments:

Post a Comment