Wednesday, September 2, 2015

TCCHE

Det blev inget bloggande i London eftersom det inte fanns någon network connection hos Vicke&co, men jag hade i alla fall en sjukt givande trip! Hela poängen varför jag åkte till London var på grund av The Conference for Consciousness and Human Evolution. Det var en 3 dagars konferens där världskända vetenskapare, författare, och spirituella katalyster hade tal och delade med sig av deras visdomar. Jag, Riina och Emppu var ganska blown away av all information vi fick under det veckoslutet. Så cool upplevelse och jag känner mig på något sätt så mycket mer livs erfaren. Det kanske låter lite mystiskt med tanke på att jag “bara suttit, lyssnat och tagit notes (plus testat på lite alternativa meditationer, intention-, energi-, och övriga övningar). Sådana konferenser borde seriöst vara obligatoriska för alla att uppleva, ens syn på livet och hela världen kan verkligen ändra, mot det positivare då alltså!

När jag kom fram på torsdag kväll (hungrig och trött) överraskade Vicke mig med en Italian dinner<3

Gregg Braden, författare, musiker och helt enkelt ett världskändt geni som kombinerar vetenskaper och den verkliga världen med spirituality.


Lynne McTaggart, forskare, journalist, författare och föreläsare. Hon fick oss alla att börja gråta under hennes tal haha, vad hände liksom??  Hon var så härlig och så full av energi, superwoman! 


Dålig bild men måste sätta bild på the amazing Dr. Joe Dispenza! Han är också ett geni som älskar att “demystify the mystical”. Jag orkar knappt vänta tills jag läst en av hans böcker "You Are The Placebo" som jag köpte efter konferensen. Här är en liten description av boken än så länge:

In You Are the Placebo, Dr. Joe Dispenza explores the history, the science, and the practical applications of the so-called placebo effect. Citing many amazing individual cases studies, this compelling book will empower you to personally use "the expectation of a particular outcome" to alter your internal states-as well as external reality-solely through the action of your mind. It offers the necessary understandings to change old beliefs and perceptions into new ones. In addition, it teaches a model of personal transformation that correlates with the placebo effect-without the need for any external influences ("placebos" such as sugar pills, saline injections, and so on).

 You Are the Placebo combines the latest research in neuroscience, biology, psychology, hypnosis, behavioral conditioning, and quantum physics to demystify the workings of the placebo effect . . . and show how the seemingly impossible can become possible.  

Jag kommer inte släppa er undan så lätt utan tänker skriva om detta utförligt efter att jag läst boken själv. Vi fick i alla fall en preview på vad hela grejen går ut på och jag är SÅ chockad. Ännu mer är jag chockad av att vi inte lär oss sådant här i skolan. Holy moses vilken imponerande man! 

Personen jag ändå var allra mest excited över att se var Teal Swan. Ifall ni inte har hört om denna otroliga kvinna så rekommenderar jag starkt att ni kollar upp henne NU, om inte snabbare!!! Hennes förflutna är knappt så man kan tro det och allt hon skapat på grund av det är helt galet. Jag finner inte ord för att beskriva vilken ära det var att sitta och lyssna på henne, not to mention få en kram och en liten personlig text skriven av henne i min notebook. Girlcrush!!


Jag & Vicke lived it up och åt ute en massa gånger, här var vi i Too Mai, West Hampstead. Jag drack en fancy very berry mojito och åt spring rolls till förrätt..

 ... och Basil-rice till huvudrätt. Sååååå tasty!

Poppadom’s i Jasmine’s Indian i Shoreditch.

 Som huvudrätt hade jag spinach&chickpea-curry, och så hade vi förstås ris och naan till det, kan inte få tillräckligt av indisk mat just nu, bästa som finns!  


Annars var vi på Notting Hill Carneval med Remi, Tony och Nora, gick loss på Camden Lock Market & Cookies And Scream, myste framför sista episoderna av Penny Dreadful och sånt. TY London for always treating me so well!

No comments:

Post a Comment